Han är ny försäljnings- och marknadschef på Gar-Bo
Tydligt kundfokuserade lösningar och satsning på företagskunder. Det är två viktiga delar i Gar-Bos tillväxtagenda som nu får ny kraft genom rekryteringen av försäljnings- och marknadschefen Anders Gistrand.
– Jag går in i rollen med entusiasm, nyfikenhet och ett stort intresse av hur vi utvecklar vår affär med kunden och lönsamhet i fokus, säger Anders Gistrand.
Rekryteringen av ny försäljnings- och marknadschef är ytterligare en pusselbit på vägen i byggandet av Gar-Bo som bolag, förklarar Linnea Moberg, vd på Gar-Bo Försäkring.
– Vi har en stark tillväxtagenda framåt och alla våra säljande krafter behöver ännu mer fokus än tidigare. Vi är väldigt glada att ha Anders Gistrand på plats. Han kommer bidra mycket till det arbete som vi har framför oss.
Innovativa och kundorienterade lösningar
Anders Gistrand har en bakgrund inom försvarsmakten och en lång erfarenhet från olika roller inom försäkringsbranschen, såväl inom spar- och sakförsäkring som privat- och företagsförsäkring. Han kommer senast från en roll på Trygg-Hansa.
– Gar-Bo har en stark position inom bostadsbyggande och har ett unikt erbjudande till hela bygg- och fastighetsbranschen. Med Anders på plats kan vi skapa ännu mer kundnytta och hitta innovativa och kundorienterade lösningar, säger Linnea Moberg.
Satsning på företagskunder
I den nyinrättade rollen som marknads- och försäljningschef kommer fokus att ligga på att tillsammans med teamet bygga Gar-Bos tillväxt genom att utveckla lösningar för framförallt företagskunder.
– Det känns väldigt spännande att få möjlighet att vara med och utveckla ett redan starkt varumärke som Gar-Bo att ytterligare stärka sin position på marknaden och att driva tillväxten inom B2B. För mig är kundupplevelsen central. Oavsett om det handlar om privatpersoner eller företagskunder är det viktigaste att landa i relevanta serviceerbjudanden till respektive kund och segment, säger Anders Gistrand.